Türkiye'deki bahis danışmanlığı (dolandırıcılık)

1 Yorum
Gün geçmiyor ki; Yeni bir olay, yeni bir şey çıkmasın…! Önceki yazılarımda hatırlayacağımız üzere şikeden, yurtdışı bahsinden ve iddaa’da, Avrupa’da kazanma stratejilerinden bahsetmiştik. Ancak görüyorum ki şuanda revaçta olan bir sistemi inceleyeceğiz.
Kendilerini yasal olarak gösteren birçok şirket ve şahıslar bu sistemi kurmuşlar. Yani kısaca sosyal medyada olduğu gibi burada da varlık gösterip maç ve kupon satışı gerçekleştirmeye çalışıyorlar. Üyelik sistemi ile birlikte insanlardan para alıyorlar. İnsanlara tutmayan kuponları tuttu, diyerek ana ekranlarında gösteriyor veya sizlere sosyal medya üzerinden paralı videolar yayınlayarak gösteriyorlar. Para ile çekilen videolar ve 30 bin, 50 bin gibi yüklü kuponlar. Kulağa ilk başta güzel geliyor. Ancak incelendiğinde gerçekte böyle bir şeyin olmadığı ortaya çıkıyor.
Peki yasal danışman nedir ?
Tanım: ‘’Yasal danışman, ayırt etme gücüne sahip ve ergin olmakla birlikte, fiil ehliyetinin bir bölümünün sınırlandırılması gereken kişilere, onların menfaatlerini koruması için mahkeme tarafından atanır.’’ Yasal danışmanlık altındaki kişi fiil ehliyeti bakımından kural olarak ehliyetlidir.
Yukarıdaki tanımda bile mahkemece atanmasını söylüyor. Yani bu yasal olan danışmanlık sistemi aslında hukuksal bir olay. Yasal danışmanlık bir işin eğitimini alıp, bunu belgelendirip kullanandır. Ancak Spor Totoya bağlı iddaa’da böyle bir olayın söz konusu olmadığını hepimiz biliyoruz. Yani Spor Toto bugün gelin ben size yasal danışmanlık kursu, dersi vereceğim demez, diyemez. Böyle bir şeyin mümkün olmadığını öğrendiğimizi umuyorum. Ayrıca; Böyle bir kursun olduğunu bile var sayarsak kursta ne anlatacaklar ? Trajikomik bir hikaye gibi geçecek. Sonuçta onların bile maçlara tesir edemediği aşikardır. Yani işin aslı böyle bir kurs veya böyle bir danışmanlık sistemi yok nokta.
Peki bize bu belirli siteler veya sosya medya hesapları ne diyor?
Çok açık bir şekilde algı operasyonu yapılmakta. Yani aslında tutmayan önceden kaydedilmiş, oynanmayan, shoplanan resimleri karşımıza çıkarıyorlar. Hemen sorunuzu duyar gibiyim. İddaa bayisi kuponları da mı sahte? Evet bunlarda sahte ve asılsız kuponlardır. Tanıdık bir iddaa bayisi ile anlaşılır ve kuponlar oynanır. 2 takımı yakalama adına kolay bir sistemdir. İlk yarı ikinci yarı şeklinde kuponlar iptal edilip tek tek denenir. Bir kuponda yakalanır. Bu yakalanan kupon aslında iptal edilen kupondur. Ancak bizde bakarız ki aaa adama bak kaç para tutturmuş, bu harbiden kazandırıyor, şeklinde yorumlar yaparız. Böyle bir şey yok arkadaşlar. Diğer shop olaylarını, resimde oynama, sonucu değiştirme gibi olayları söylemiyorum bile.
Şimdi gelelim diğer konuya; Bazı uyanık arkadaşlar kendilerini yasal danışman olarak ilan edip birde Spor Toto yazılı belge çıkarıp (tamamen sahte) danışman rolüne bürünüyorlar. Tabii standart Türkiye yasalarına göre buna cezai uygulama gelmiyor. Ancak bu gelmeyeceği anlamına gelmez. Yarın ne olacağı belli olmaz. Bunlarda yeni trend olan site açıp zengin olma hayalleri içerisindeki kişiler.
Peki bunlar ne yapıyorlar?
Bunlar size üyelik sistemi adı altında kupon verip, maç paylaşıyorlar. Ulan kelin ilacı olsa kendine sürer. Adam biliyorsa kendi oynayıp zengin olmaz mı ? Neden senide zengin etsin? Yani bu soruları kendimize sorduğumuzda aslında sitenin ne kadarda saçma olduğunu çıkarıyoruz. Ancak tabii ki algı operasyonu güzel yapılıyor. Hemen dünkü kuponu gösteriyorlar. Aslında öyle bir kupon tutmadı, kazanmadı. Ama gün gün takip edip bakılıyor ki; her gün sitede kupon tutuyor. Bu nasıl bir olasılık? Böyle bir şeyin olması mümkün değildir. Üye olduktan sonra kuponların gelmediğini görüyoruz. Sonuç olarak bu sistemde bu şekilde işliyor.
Bir diğer dolandırıcılık şeklide sosyal medya olarak göze çarpıyor. Zaten hemen hemen her gün görmüşsünüzdür. Şu abim bana şu kadar para kazandırdı. Şu abla bana şu kadar para kazandırdı. Şeklinde absürt, komik yorumlar mesajlar atıyorlar. Bu da tamamen algı operasyonudur. Ayrıca dinle de sizi istismar ediyorlar. Adam bildiğin Allah çarpsın diyor. (Ulan şerefsiz bari dini istismar etme). Her neyse devamında reklamını yaptığı kişinin profiline girdiğinizde maçları ücretli bir şekilde sattığını görüyoruz. Bu da bir diğer iddaa dolandırıcılığına örnekti.
Geçenlerde yine internette bir video izledim. O da aynı bu şekilde diğer sitelere ve sosyal medya hesaplarına giydiriyordu. Ancak baktım ki işi kendi bölümüne yani kendi tarafına çekti. O da eğitim seti satıyor, satmaya çalışıyor. Bu da başka bir dolandırıcılık şekli. Maçları eğitimle çözüyor. Olaya bak.. Hangi maçın sonucunu eğitimle çözeceksin? Böyle bir saçmalık görmedim. Sonuçta her maç, müsabaka oynanan oyun farklılıklar gösterebilir. Zaten en çok sürpriz çıkan dal futboldur. Burada çok enteresan sonuçlar çıkabiliyor. Yani bu neyin eğitimi? Bu da tamamen sizin paranızı almak adına yapılan bir sistemdir. Böyle bir eğitim yok.
İddaa’da hiçbir şekilde hiçbir maçın kesinliği, garantisi bulunmaz. Kendinize strateji geliştirebilir, o stratejiye göre bahisler alabilirsiniz. Ancak bu yukarıda bahsettiğim tarzdaki kişilere paranızı asla kaptırmayın. Aksi halde zararlı siz çıkarsınız. Sosyal medya ve malum sitelerin çoğalmasından ötürü böyle bir yazı yazmak istedim. Umarım sizleri yeterince bilgilendirmişimdir. Ayrıca buradan belirtmek isterim ki; bizlerde kesin veya garanti maç, kupon vermiyoruz. Yani buradan vip var mı? Diye sorular soran arkadaşlar, bizde öyle bir sistem maalesef yok J Son olarak işte boşa anlatıyor amacı bu siteye çekmek diye düşünen arkadaşlara da şimdiden cevap veriyim. Siteyi takip edip, etmemek size kalmış bir şeydir. Yazımı buraya kadar okuduysanız teşekkür ederim.

1 yorum:

bilgilendirme için teşekkürler tahminblog tavşanı aldılar sıra diğer sitelerde ve sosyal medyada :-d

Bizi tercih ettiğiniz için teşekkürler. Yorum için açıklama